Najwa s'ha anat a un altre Institut, on sí que li deixen estudiar amb un mocador al cap (hijab).
Després de dies privada d'assistir a classe, confinada a la sala de visites, ha hagut de canviar de centre i companys per poder acabar l'ESO.
Aquesta no és una sortida positiva per la jove, però tampoc per a la resta de l'Institut.
En un tema com aquest, en què coincideix l'exercici de diferents drets, l'imprescindible és identificar-los i ordenar-los, és a dir, posar-los en fila i no saltar-la.
El primer i principal dels drets a respectar era i és el de l'educació de la menor.
Després de dies privada d'assistir a classe, confinada a la sala de visites, ha hagut de canviar de centre i companys per poder acabar l'ESO.
Aquesta no és una sortida positiva per la jove, però tampoc per a la resta de l'Institut.
En un tema com aquest, en què coincideix l'exercici de diferents drets, l'imprescindible és identificar-los i ordenar-los, és a dir, posar-los en fila i no saltar-la.
El primer i principal dels drets a respectar era i és el de l'educació de la menor.
Els que vénen darrere i en paral·lel són el respecte a la llibertat religiosa individual i la aconfessionalitat del públic.
Amb aquesta ordenació dels drets, els joves poden estudiar lluint, segons la seva creença, creus, estrelles de David, kipas, hiyabs o túniques budistes, en centres que no exhibeixen cap símbol religiós.
Sembla absurd que si hi ha d'escollir entre l'educació o un mocador, s'opti per aquest últim.
Valorar menys el procés d'adquisició d'aptituds i actituds que les farà persones més lliures i responsables que una indumentària, sempre que no afecti a la seva dignitat com a persona (com passa amb vestimentes tipus "burca), és un fet antipedagògic, autoritari o intolerant i una gestió poc intel ligent de la diversitat existent en el centre, que el Consell Escolar ha dut a terme.
En aquest examen pràctic, professors i AMPA, han suspès l'assignatura
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada