Aquesta es la pregunta que hi fet al President Montilla , aquesta tarde i en decurs de la sessió plenaria del Parlament, així com la seva resposta sobre els incidents ocasionats per les obres del AVE a la xarxa de Rodalies i de FGC el propassat dissabte. (El video dura 5,08 minuts)
Pregunta al president de la Generalitat sobre la situació política (tram.317-00092/08)
El president
Té la paraula en nom del Grup Parlamentari Socialistes – Ciutadans pel Canvi, l’honorable senyor Josep Maria Rañé, per formular la següent pregunta.
El Sr. Rañé i Blasco
El president
Té la paraula en nom del Grup Parlamentari Socialistes – Ciutadans pel Canvi, l’honorable senyor Josep Maria Rañé, per formular la següent pregunta.
El Sr. Rañé i Blasco
Sr. President de la Generalitat, l’incident de dissabte passat, al servei de Rodalies i Ferrocarrils de la Generalitat, ha estat greu.
Perquè esta trasbalsant de manera molt important la vida de moltes i moltes persones que viuen, treballen o transiten per la part sud del Baix Llobregat i el Barcelonès.
Persones que estan responent amb civisme i serenor . I això no es nou!!. Altres vegades els ciutadans de Barcelona i Catalunya han fet gala de la mateixa actitud davant de situacions tant o més complicades.
Així doncs, que ningú llegeixi, ara i per espuris interessos polítics, aquest civisme i serenor com l’expressió de la passivitat, la resignació o el derrotisme d’una societat. Es tot el contrari.
Per a nosaltres, aquest civisme i serenor ens fa més evident encara quan de gran i fort es el sentiment de rebuig a una situació, que no dubten a qualificar de totalment inacceptable.
Las persones afectades esperen de les administracions públiques que no tant sols li demanen perdó per les molèsties ocasionades, com ja s’ha fet, sinó que, amb la seva serenor i civisme, ens estan exigint que no les deixem soles. Que s’actuï.
I s’actuï, per recuperar el més ràpidament possible el servei de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat.
Ràpidament, sí. Però també amb seguretat.
Coincidim amb el govern i amb els ciutadans – que no sols ho entenen sinó que ho demanen - que els trens de Rodalies i de Ferrocarrils només poden tornar a circular, si primer s’ha garantit plenament la seguretat de viatgers i treballadors de les obres.
Aquest es el objectiu prioritari.
La resta d’objectius estan supeditats a aquest. Fins i tot l’arriba del AVE, tot i esser important.
Ara bé, mentre no es torni a la normalitat, s’ha de continuar treballant per reduir al mínim possible les molèsties que pateixen els ciutadans i ciutadanes, que necessiten aquest servei per desenvolupar la seva vida amb normalitat.
La gestió de la crisi, al nostre entendre, ha estat eficaç i correcta, dintre de l’anormalitat que comporta en si mateixa.
S’ha estat al peu del canó. S’ha donat la cara. S’ha respost amb rapidesa. S’ha evitat el col·lapse. S’ha liderat la mobilització dels recursos i la coordinació i la col·laboració de les administracions.
Tot amb un únic objectiu: Atendre a la gent.
I en aquest treball convé reconèixer l’esforç i les actuacions d’ajuntaments com el de Gavà, Viladecans, Castelldefels, El Prat, L’Hospitalet o Barcelona que de forma urgent i eficaç han condicionat i ordenant espais, carrers i serveis per facilitar les solucions a tantes persones.
Es per això que el nostre grup vol conèixer, Sr. President, quina es la valoració que fa d’aquest incident?
I quines actuacions esta duent i dura a terme el seu govern per reduir al màxim les molèsties que estan patint els ciutadans, fins que no es restitueix el servei?
Perquè esta trasbalsant de manera molt important la vida de moltes i moltes persones que viuen, treballen o transiten per la part sud del Baix Llobregat i el Barcelonès.
Persones que estan responent amb civisme i serenor . I això no es nou!!. Altres vegades els ciutadans de Barcelona i Catalunya han fet gala de la mateixa actitud davant de situacions tant o més complicades.
Així doncs, que ningú llegeixi, ara i per espuris interessos polítics, aquest civisme i serenor com l’expressió de la passivitat, la resignació o el derrotisme d’una societat. Es tot el contrari.
Per a nosaltres, aquest civisme i serenor ens fa més evident encara quan de gran i fort es el sentiment de rebuig a una situació, que no dubten a qualificar de totalment inacceptable.
Las persones afectades esperen de les administracions públiques que no tant sols li demanen perdó per les molèsties ocasionades, com ja s’ha fet, sinó que, amb la seva serenor i civisme, ens estan exigint que no les deixem soles. Que s’actuï.
I s’actuï, per recuperar el més ràpidament possible el servei de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat.
Ràpidament, sí. Però també amb seguretat.
Coincidim amb el govern i amb els ciutadans – que no sols ho entenen sinó que ho demanen - que els trens de Rodalies i de Ferrocarrils només poden tornar a circular, si primer s’ha garantit plenament la seguretat de viatgers i treballadors de les obres.
Aquest es el objectiu prioritari.
La resta d’objectius estan supeditats a aquest. Fins i tot l’arriba del AVE, tot i esser important.
Ara bé, mentre no es torni a la normalitat, s’ha de continuar treballant per reduir al mínim possible les molèsties que pateixen els ciutadans i ciutadanes, que necessiten aquest servei per desenvolupar la seva vida amb normalitat.
La gestió de la crisi, al nostre entendre, ha estat eficaç i correcta, dintre de l’anormalitat que comporta en si mateixa.
S’ha estat al peu del canó. S’ha donat la cara. S’ha respost amb rapidesa. S’ha evitat el col·lapse. S’ha liderat la mobilització dels recursos i la coordinació i la col·laboració de les administracions.
Tot amb un únic objectiu: Atendre a la gent.
I en aquest treball convé reconèixer l’esforç i les actuacions d’ajuntaments com el de Gavà, Viladecans, Castelldefels, El Prat, L’Hospitalet o Barcelona que de forma urgent i eficaç han condicionat i ordenant espais, carrers i serveis per facilitar les solucions a tantes persones.
Es per això que el nostre grup vol conèixer, Sr. President, quina es la valoració que fa d’aquest incident?
I quines actuacions esta duent i dura a terme el seu govern per reduir al màxim les molèsties que estan patint els ciutadans, fins que no es restitueix el servei?
El president de la Generalitat
Gràcies, senyor president.
Senyor diputat, la situació no és agradable per a ningú, sobretot per a aquells ciutadans, com vostè deia, i ciutadanes que en el seu dia a dia es veuen afectats per aquests incidents. Per cert, ciutadans i ciutadanes als qui vull agrair molt sincerament, en nom del Govern, el seu comportament cívic i la seva comprensió en tot moment.
Sense aquesta actitud, la funcionalitat de les solucions alternatives s’hauria vist afectada.
Tampoc em vull oblidar d’agrair als ajuntaments, a què vostè feia esment, afectats, per la seva col·laboració, per la seva predisposició
Per això el Govern, tot i no ser responsable directe de les obres de l’AVE ni de la gestió de rodalies, s’ha posat des del primer moment a treballar per minimitzar-ne les conseqüències. I han estat moltes les mesures adoptades.
Faré només un resum de les principals actuacions de les diferents administracions coordinades que han permès reduir el impacte sobre la ciutadania, del tall d’algunes vies del servei ferroviari.
Els usuaris de la línia 2 sud, 7 i 10, com vostè sap, viatgen gratuïtament mentre es mantingui aquesta situació d’excepcionalitat.
El Servei Català de Trànsit i els Mossos d’Esquadra han establert algunes mesures per facilitar el desplaçament a les vies del Baix Llobregat que permetin arribar o bé sortir de Barcelona; mesures que inclouen, entre altres, l’habilitació de carrils addicionals a l’autovia C-31, entre el Prat i Bellvitge, per facilitar precisament l’accés a Barcelona.
S’ha posat en funcionament un telèfon d’informació, com vostè sap.
S’han habilitat línies d’autobusos que uniran els trajectes que han quedat suspesos; mesures que, conjuntament amb les del Servei Català de Trànsit han aconseguit minimitzar les conseqüències dels talls ferroviaris.
S’ha reforçat, a través de l’Entitat Metropolitana del Transport, el servei d’autobusos que connecta amb les diferents estacions d’inici del metro. També s’han reforçat les línies 1 i 3 del metro, a part d’augmentar el personal d’informació i l’establiment de senyalitzacions addicionals.
En definitiva, davant dels problemes, respostes.
I davant d’un tema del que no en som responsables directament, mesures urgents per millorar en tot el que sigui possible els problemes que estan patint els ciutadans i ciutadanes usuaris d’aquests serveis.
2 comentaris:
Sr. Rañé, suposo que per protocol, en tant que ex-conseller de la Generalitat ens hem d'adreçar a vostè com a Honorable Sr. Rañé; he llegit al seu blog la seva intervenció al ple de control al govern d'aquesta setmana, i l'he vist a la web del PSC. I permeti'm que li digui que considero honesta i sincerament que es vosté un DESVERGONYIT i poder un COVARD si va tenir qu fer aquesta intervenció per disciplina de partit. Per tant, com a ciutadà de Catalunya, declaro solemnement que a partir d'ara no disposarà del meu vot cap llista en la que aparegui el seu nom. Quina llàstima i quina vergonya. Cordialment, però sense cap mena d'admiració, el saludo de de Sabadell. Josep M.
Certament, el tractament de honorable es protocol•lari, Si ho fa servir el President del Parlament en aquesta en aquesta transcripció es deu al fet d’haver estat Conseller del Govern de Catalunya. Entre ciutadans sempre que ens tractem amb el degut respecte i consideració no es necessari cap al tracte protocol•lari.
Lamento, que no li pugui personalment contestar a la seva acusació de covardia, ja que malgrat tenir la possibilitat d’identificar-se va utilitzar l’opció de fer-ho des de l’anonimat.
Per aquesta raó, ho faig públicament, mitjançant el meu blog,
Sincerament, em crec el que vaig dir.
La gent esta contestant a aquest greu incident amb civisme i serenor, la qual cosa no es símptoma de passotisme, derrotisme o indiferència, sinó, tot el contrari, de serena fermesa.
Al meu entendre les persones afectades exigeixen que se les respecti i això significa:
1. No exposar-les a cap situació de risc per motius electorals.
2. Reduir als màxim els inconvenients produïts pels incidents.
3. Torna a la normalitat el més rapid possible, el servei de Rodalies i de Ferrocarrils.
4. Acabar bé les obres del AVE fins a Sants.
I crec que això es el que esta fent el Govern de Catalunya, atendre a les persones, col•laborar en la resolució dels problemes,
Això es el que vaig intentar dir en el 2’5 minuts que dura la pregunta, perquè això es el que penso. Es pot estar d’acord, o no, amb aquest plantejament però per rebatreu, si s’escau, no necessita ni d’insults ni de afirmacions no justificades.
Cordialment el saluda, Sr. O Sra anònim des de Sabadell
PS: El tracte de Honorables que es dedica als Consellers de la Generalitat es fruit de la historia.
La primera Generalitat, la de la Edat Mitja, estava composta per Nobles, Eclesiàstics i gent que treballava. D’aquí que el president Montilla sigui el 128e President de la Generalitat. Com fora que la gent que treballava a no tenien cap títol nobiliari, ni religiós se’ls hi reconeixia com a Honorables, es dir com a persones d’honor.
Publica un comentari a l'entrada